Ekocuda Beauty Awards 2022 – czas poznać zwycięzców
Przy okazji jesiennej edycji Targów Ekocuda ogłoszona została także pierwsza edycja konkursu Ekocuda Beauty Awards 2022. To nowa inicjatywa, której celem jest wsparcie i promocja wyjątkowych produktów marek kosmetyków naturalnych. W konkursie zostało uhonorowane 10 wybranych produktów lub zestawów produktów topowych eko marek, które działają zgodnie z ideą i zasługują na zaufanie konsumentów. Miło nam ogłosić, że jury wybrało szczęśliwych zwycięzców, których prezentujemy poniżej.

W skład komisji konkursowej wchodziło aż pięciu ekspertów: Prezes Zarządu EKOCUDA Sp. z o.o. - Zuzanna Mierzejewska, technolog produkcji kosmetyków i produktów leczniczych - Katarzyna Pokonieczna, autorka podcastu o naturalnej pielęgnacji „Do Trzech razy skóra” - Monika Potaczek, aktorka, dziennikarka, producentka spektakli poetyckich i autorka projektów artystycznych Beata Jewiarz oraz dr nauk ekonomicznych Marcin Awdziej z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.
Nagrody były przyznawane w 10 kategoriach: 1. Innowacyjny Produkt Roku, 2. Debiut Roku, 3. Kosmetyk Roku Do Pielęgnacji Twarzy, 4. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Oczu, 5. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Ciała, 6. Kosmetyk Roku do Makijażu, 7. Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Włosów, 8. Kosmetyk Roku do Kąpieli, 9. Akcesorium roku Wellness & SPA, 10. Nagroda Specjalna Ekocuda.
Do pierwszych 9 kategorii eko marki same zgłaszały chęć udziału. Ostatnia kategoria Nagroda Specjalna Ekocuda to wyjątkowe wyróżnienie od Firmy Ekocuda dla wybranego produktu marki spoza kategorii.
W pierwszej edycji Ekocuda Beauty Awards 2022 zwycięskimi produktami zostały:
● W kategorii Innowacyjny Produkt Roku – Regenerująca dermoemulsja na dzień marki Le Coeur,
● W kategorii Debiut Roku – zestaw: krem do twarzy Your REMEDY i żel do mycia twarzy Your RELIEF od marki Your Kaya,
● W kategorii Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Twarzy – mystic oil day, przeciwstarzeniowe serum z witaminą c i astaksantyną marki Onels,
● W kategorii Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Oczu – Eye Guru, arcykoncentrat pod oczy marki Resibo,
● W kategorii Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Ciała – Mastertouch balsam upiększający marki Resibo,
● W kategorii Kosmetyk Roku do Makijażu – Multi-pielęgnacyjny krem BB marki Sensum Mare,
● W kategorii Kosmetyk Roku do Pielęgnacji Włosów - Maska Regeneracja marki Naturativ
● W kategorii Kosmetyk Roku do Kąpieli – Naturalny żel do mycia ciała Korzenna Pomarańcza marki Hagi
● W kategorii Akcesorium Roku Wellness & SPA - Szpatułka do kremu oraz masażu okolicy oka marki Easy Livin'.
Poza kategoriami konkursowymi Organizator Konkursu Ekocuda Sp. z o.o. postanowił docenić markę Slavia, przyznając nagrodę specjalną Ekocuda Beauty Awards 2022, za produkty będące połączeniem natury i nowoczesnych technologii, a także przemyślaną koncepcję opakowań produktów oraz nietuzinkową i spójną koncepcję marki.
Gratulujemy wyróżnionym markom wszystkich 10 kategorii, a wszystkim biorącym udział w konkursie życzymy wielu sukcesów. Zeszłoroczny konkurs był pierwszą edycją, ale już teraz możemy zdradzić, że stanie się wydarzeniem cyklicznym, a wyjątkowe i personalizowane nagrody będą przyznawane co roku.
Nagrodzone w konkursie produkty i ich twórcy uzyskują prawo do posługiwania się dedykowanym znakiem: „Ekocuda Beauty Awards 2022” wraz z nazwą Kategorii Konkursowej w swoich działaniach marketingowych. Zwycięskie marki otrzymują także 50% zniżki na dowolne stoisko podczas kolejnych targów Ekocuda w Warszawie (z wyłączeniem stoiska premium i strefy premium) oraz pakiet promocji w kanałach social media organizatora Nagród. Dodatkowo wygrani otrzymają prestiżowe Statuetki, przygotowane przez artystkę Magdalenę Pejgę.
Gratulujemy sukcesów i dziękujemy za wzięcie udziału zarówno w konkursie Ekocuda Beauty Awards, jak i w wydarzeniach stacjonarnych podczas jesiennej edycji.
Na koniec warto dodać, że Ekocuda to nie tylko sezonowe targi, to także edukacja i poszerzanie świadomości konsumentów. Spotkanie konsumenta z producentem kosmetyków to cenne doświadczenie dla obu stron. Konsument może poznać nie tylko wykorzystane składniki, ale także cały proces produkcji, rodzaj używanych opakowań czy łańcuch dostaw produktów. Dzięki targom, wydarzeniom im towarzyszącym i przedstawicielom marek konsumenci mogą bliżej poznać specyfikę kosmetyków naturalnych oraz rozwiać związane z nimi wątpliwości. Producenci zaś poznają bliżej swojego konsumenta i jego potrzeby, co jest niezwykle istotne w kwestii budowania marki oraz jej przekazu.
Komentarze