Niedoskonała doskonałość
Sprawnie funkcjonujący zakład produkcyjny, pracujący bez strat, z oczekiwaną efektywnością, zoptymalizowany w najdrobniejszych szczegółach. Każdy zna i wykonuje swoją pracę z należytą doskonałością, bezbłędnie… To raczej utopijna wizja niż rzeczywistość. Wydawać by się mogło, że bardzo przyjemna. Po chwili refleksji jednak dochodzimy do wniosku, że nie do końca… Czego w niej brakuje? Człowieka, jego kreatywności, ale i wad
Dlaczego wciąż dążymy do doskonałości? To proste – to element rozwoju cywilizacji, gospodarki, ludzi. Na drodze do optymalizacji ważne jest zaliczenie sukcesów, jak i niepowodzeń, ponieważ i jedne, i drugie poprawiają efektywność pracy, uczą nas, wreszcie – wpływają na bezpieczeństwo produkowanych leków, tak istotne w tej branży. Uczmy się na błędach – to ważne.
– Pharma jako sektor od zawsze była bardzo innowacyjna, wdrażała najnowsze programy optymalizacyjne w swoich zakładach. Wciąż się rozwija (…). W cyfryzacji pharmy dokonał się wyraźny postęp, ale wciąż pojawiają się nowe kwestie do zaadresowania, ale i bariery, które ten proces hamują, np. zbyt niskie budżety – mówi Sebastian Błaszkiewicz z Unity Group.
Wciąż jesteśmy więc w jakimś procesie doskonalenia. Czy AI będzie tutaj grała swoją rolę? Z pewnością. Jaką i kiedy – zobaczymy.
Podkreśliłam tutaj rolę człowieka, bo to ludzie tworzą zespoły, które projektują procesy optymalizacyjne, potem je wdrażają i sprawdzają ich efektywność. O tym, jak ważny jest zespół ludzi oraz osoba nim kierująca pisze Sylwia Różalska-Lange: „Lider, który jest świadomy swojego wpływu na otoczenie, może skutecznie kierować zespołem, tworzyć harmonię w pracy i zwiększać efektywność procesów”. Po raz kolejny pojawia się więc w tym procesie CZŁOWIEK.
Zgodzicie się Państwo, iż to bardzo pozytywne, że wciąż się doskonalimy: nasze stanowiska pracy, wykonywanie czynności, siebie, wreszcie i przede wszystkim – otoczenie, świat. Ten proces sam w sobie jest piękny, ale i nieskończony. Życzę więc wytrwałości i wiele satysfakcji z odkrywania „nowego”.
|