Partner serwisu
24 marca 2021

Jak produkować kosmetyki?

Kategoria: Aktualności

Kosmetyki to ogromny rynek zdominowany przez kilku wielkich graczy. Wejście do branży może być trudne i onieśmielające. Aby nieco ułatwić ten proces, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek. Podpowiadamy, jak przyciągnąć klientów i promować swoje produkty kosmetyczne. Skorzystaj z naszych podpowiedzi!

Jak produkować kosmetyki?

Zdefiniuj swojego idealnego klienta

Zanim przystąpisz do projektowania opakowania, zastanów się, do kogo kierujesz swój produkt. Pomyśl, czy w Twojej grupie docelowej znajdują się nastolatki, kobiety szukające kosmetyków do pielęgnacji skóry dojrzałej, a może klientki szukające idealnej bazy pod makijaż? A może kierujesz swój produkt do mężczyzn, którzy chcą ogolić twarz bez podrażnień? Teraz kiedy już wiesz, kto należy do Twojej grupy docelowej, zastanów się, na co zwracają uwagę podczas zakupów. Co przyciągnie ich uwagę?

Zamów etykiety na produkty kosmetyczne

Upewnij się, że przestrzegasz niezbędnych zasad dotyczących etykietowania kosmetyków. Pamiętaj, aby umieścić na opakowaniu dane kontaktowe firmy, która wyprodukowała produkt. W ten sposób wzbudzisz zaufanie wśród klientów. Masa netto musi być czytelna i wyraźna, aby nikt nie miał wątpliwości. Jeśli chcesz zaskoczyć potencjalnych klientów, dopasuj etykiety na kosmetyki do konkretnego produktu. Sprzedajesz czerwoną szminkę? Wybierz etykietę w kolorze krwistej, intrygującej czerwieni. Dzięki temu masz pewność, że Twoje szminki wyróżnią się na tle konkurencji.

Czy Twój produkt jest "nietestowany na zwierzętach", "zawiera wysoki SPF", lub "98% składników pochodzi z natury"? Zaznacz to wyraźnie na swojej etykiecie. W ten sposób łatwiej dotrzesz do swojej grupy docelowej. Jeśli nie, zmień nieco składniki i procedury, aby uczynić produkty bardziej atrakcyjnymi dla konsumentów.

Poświęć trochę czasu na ładne opakowanie

Na konkurencyjnym rynku kosmetycznym opakowanie odgrywa niezwykle ważną rolę. Eleganckie i profesjonalne opakowanie wyróżni Cię na tle innych marek. Może również sprawić, że nawet prosty kosmetyk, jak błyszczyk, czy mydełko glicerynowe, w mgnieniu oka przekształci się we wspaniały prezent. Poszukaj zawieszek, jutowych sznureczków lub kokardek, aby nadać rustykalny wygląd ręcznie robionym przedmiotom.

Zapobiegaj wilgoci

Wilgoć jest wrogiem ręcznie robionych kosmetyków i może zrujnować produkty, zanim jeszcze opuszczą Twoją firmę. Zainwestuj i używaj hermetycznych pojemników i słoików. Zwróć też uwagę na saszetki ze środkiem osuszającym. W ten sposób możesz uchronić kosmetyki przed wilgocią. Takie metody sprawdzą się idealnie w przypadku soli do kąpieli i mydeł.

Określ swój kanał sprzedaży

Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, jak ma wyglądać opakowanie, zastanów się, gdzie będziesz sprzedawać produkty. Zamierzasz sprzedawać je w sklepach detalicznych, przez Internet, a może chcesz połączyć oba rozwiązania? Teraz możesz skupić się na tworzeniu idealnego opakowania pod względem sposobu wysyłki, przestrzeni magazynowej, integralności strukturalnej, kosztów i bezpieczeństwa. Podejmując właściwe wybory projektowe od samego początku, skrócisz czas i obniżysz koszty, szybciej wypuszczając kosmetyki na rynek  Dopasuj kolory i wykończenie (połysk, miękkość w dotyku, powłoka wodna) do swojej grupy docelowej.

źródło: artykuł sponsorowany
fot. artykuł sponsorowany
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ