Partner serwisu
16 marca 2021

Transparentność w L’oréal: fakty i liczby

Kategoria: Aktualności

L’Oréal otwiera nowy rozdział związany z transparentnością, aby pokazać swoje zobowiązania wobec zdrowia, ludzi i planety.

Transparentność w L’oréal: fakty i liczby

ZAUFANIE I TRANSPARENTNOŚĆ – CZEGO OCZEKUJĄ KONSUMENCI?

  • Zmiany związane z pandemią wpłynęły na trendy konsumenckie dotyczące pielęgnacji urody i higieny osobistej. Rośnie świadomość oraz zainteresowanie konsumentek i konsumentów składnikami produktów i ich pochodzeniem.
  • Ponad 1/3 Polaków w wieku 16–24 lata (35%) przywiązuje większą wagę do kwestii środowiskowych w wyniku epidemii COVID-19. Oczekują, że kosmetyki będą bezpieczne oraz pozyskiwane w sposób etyczny i zrównoważony, z poszanowaniem zasobów naturalnych planety.
  • Aż 69% Polaków ma obawy związane z tym, czy surowce stosowane w produktach naturalnych są pozyskiwane w sposób zrównoważony.
  • Polscy konsumenci są gotowi, aby korzystać ze składników syntetycznych pochodzenia naturalnego, które powstają w sposób zrównoważony. Okazuje się, że aż 68% z nich ufa produktom i składnikom stworzonym przez naukowców[1].
  • Badania[2] pokazują, że 38% Polaków chce wiedzieć więcej nt. pielęgnacji urody i higieny osobistej, aby poprawić swoje zdrowie.
  • Konsumenci poszukują składników i produktów, które pomagają się zrelaksować i radzić sobie ze stresem. Aż 73% polskich konsumentów zgadza się, że zabiegi pielęgnacyjne to dobry sposób na redukcję stresu, a 69% potwierdza, że poddanie się zabiegowi upiększającemu może sprawić, że poczują się szczęśliwsi.
  • Aż ¾ polskich konsumentów zgadza się, że liczba dostępnych produktów kosmetycznych może przytłaczać. Ważna dla nich jest prostota, dzięki której można osiągnąć wyjątkową wydajność, praktyczność i jakość.
  • W ostatnim czasie widać również wyraźne kroki w stronę uważności. Odchodzimy od szybkiego stylu życia oraz nadmiernej konsumpcji i zmierzamy w kierunku wolniejszego, minimalnego konsumpcjonizmu, kładąc nacisk na trwałość, bezpieczeństwo i funkcjonalność produktów.

DZIAŁANIA L’ORÉAL NA RZECZ TRANSPARENTNOŚCI

  • L’Oréal otwiera nowy rozdział związany z transparentnością, aby pokazać swoje zobowiązania wobec zdrowia, ludzi i planety.
  • To podejście do transparentności rozpoczęło się kilka lat temu, programem “R&I with Trust”. W marcu 2019 roku L’Oréal stworzył dedykowaną stronę internetową o nazwie "Inside our Products". Dostarcza ona jasnych i prostych odpowiedzi na temat formuł produktów i ich składników. Jest dostępna w 45 krajach, w 8 językach, aby lepiej dopasować się do potrzeb konsumentów (www.inside-our-products.loreal.com)
  • L’Oréal współpracował także przy tworzeniu platformy Kosmopedia.org – pierwszego
  • w Polsce obiektywnego, opartego na dowodach naukowych i faktach kompendium wiedzy na temat składników kosmetyków.
  • Wszystkie marki L’Oréal są zobowiązane do przejrzystości i przekazują konsumentom informacje na temat składników i receptur, których poszukują:
  • L’Oréal Paris, The Other Side: nowa strategiczna platforma komunikacyjna, oparta na nauce i przejrzystości, której głównymi filarami są: bezpieczeństwo składników, wymierna wydajność produktów oraz ponad 30-letni rozwój pionierskich technik (m. in. EPISKIN™, który uzupełnia nasz zestaw narzędzi zastępujących testy na zwierzętach).
  • Garnier: to pierwsza marka, która wdrożyła w 2020 roku tzw. Product Impact Labelling - system znakowania produktów informujący o ich wpływie na środowisko i społeczeństwo, który umożliwi konsumentom dokonywanie świadomych wyborów zakupowych. Do 2022 roku wszystkie produkty Grupy L’Oréal wymagające spłukiwania będą oznakowane zgodnie z tym systemem, a do 2030 roku 100% produktów będzie projektowanych w sposób uwzględniający wpływ środowiskowy i społeczny.

L’ORÉAL PIONIEREM W DZIEDZINIE ALTERNATYWNYCH METOD TESTOWANIA KOSMETYKÓW

  • Zdrowie i bezpieczeństwo naszych konsumentów zawsze było dla L'Oréal absolutnym priorytetem, podobnie jak dbanie o dobro zwierząt.
  • L’Oréal jest pionierem w dziedzinie alternatywnych metod testowania. Od 1979 roku koncern prowadził badania nad zrekonstruowaną ludzką skórą w swoich laboratoriach, aby móc prowadzić testy in vitro, bez konieczności testowania produktów na zwierzętach.
  • W 1989 roku L'Oréal całkowicie zaprzestał testowania swoich produktów na zwierzętach i nie toleruje żadnych odstępstw od tej zasady.
  • L'Oréal stosuje bardzo rygorystyczną procedurę oceny bezpieczeństwa swoich produktów. W tym celu opracowano przełomowe bioinżynieryjne alternatywy, takie jak technologia EPISKIN, która pozwoliła na stworzenie modelu skóry z ludzkich komórek.
  • Jednak niektóre instytucje zdrowotne mogą podjąć decyzję o przeprowadzeniu testów na zwierzętach w odniesieniu do niektórych produktów kosmetycznych, jak to ma miejsce w Chinach.
  • L'Oréal od ponad 10. lat jest jedną z najbardziej aktywnych firm, jeśli chodzi o współpracę z chińskimi władzami i naukowcami, aby wprowadzić inne metody testowania produktów i zmienić regulacje kosmetyczne w tym kraju.
  • Dzięki współpracy m.in. z L’Oréal, od 2014 roku niektóre produkty produkowane i sprzedawane w Chinach, takie jak szampony, produkty do mycia ciała lub niektóre kosmetyki do makijażu nie są już testowane na zwierzętach. W 2021 roku rząd Chin zniósł również wymóg, by importowane z zagranicy kosmetyki były testowane na zwierzętach, pod warun­kiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zgodność z dobrymi praktykami produk­cyjnymi.

ZIELONA NAUKA – NOWY KIERUNEK ROZWOJU DZIAŁU BADAŃ I INNOWACJI GRUPY L’ORÉAL

  • Zielona nauka pozwoli nam pozyskiwać naturalne składniki w zrównoważony sposób, wydobywać to, co najlepsze z natury, poprzez zrównoważone i zaawansowane technologicznie procesy, z poszanowaniem natury jako siły do tworzenia odnawialnych alternatyw dla składników petrochemicznych. Takie podejście pozwoli osiągnąć nowe poziomy wydajności i odkryć nowe korzyści kosmetyczne, bez kompromisów w zakresie jakości i bezpieczeństwa.
  • Opieramy się na wiedzy zdobytej w ciągu ostatnich 25. lat w zakresie zrównoważonych innowacji, zielonej chemii, biologii i biotechnologii oraz na strategicznych partnerstwach z uniwersytetami, start-upami biotechnologicznymi i naszymi dostawcami surowców.
  • Tworzenie formuł, które są bardziej naturalne niż kiedykolwiek, z wykorzystaniem najczystszych składników - aby powstały produkty, których oczekują nasi konsumenci: skuteczne i bezpieczne.
  • Obecnie 80% naszych surowców jest łatwo biodegradowalnych, 59% jest odnawialnych, 34% jest naturalnych lub pochodzenia naturalnego, a 28% pochodzi z tzw. „zielonej chemii”.[3]
  • To dopiero początek. Nasze zobowiązania “L’Oréal for the Future” zakładają, że do 2030 roku, 95% składników będzie pochodzić z odnawialnych źródeł roślinnych, bogatych źródeł minerałów lub procesów o obiegu zamkniętym, a 100% składników będzie przyjaznych dla środowiska wodnego.

BEZPIECZEŃSTWO I JAKOŚĆ PRODUKTU - ŚREDNIO 100 KONTROLI ZGODNOŚCI PRZEPROWADZANYCH NA TYM SAMYM PRODUKCIE W TRAKCIE CYKLU PRODUKCYJNEGO

  • Wdrożyliśmy unikalny i globalny system zarządzania jakością, który obejmuje każdy etap procesu wytwarzania produktów, w tym pozyskiwanie surowców i opakowań, jak również produkcję w fabrykach.
  • System jakości Grupy L'Oréal gwarantuje na całym świecie takie same wysokie standardy jakości produktów.
  • Ciągłe doskonalenie naszych procesów zwiększyło efektywność i jednocześnie spowodowało niski wskaźnik skarg konsumenckich.
  • W 2019 roku Grupa L'Oréal zarejestrowała i rozpatrzyła 47 skarg konsumenckich na milion sprzedanych produktów (w 2019 roku na całym świecie sprzedano 7 miliardów produktów L'Oréal).
  • W Polsce, pod Warszawą znajduje się L’Oréal Warsaw Plant – największa fabryka Grupy pod względem liczby produkowanych sztuk. Zakład produkuje między innymi żele pod prysznic, szampony, mleczka do ciała, toniki, wody micelarne, dezodoranty oraz farby do włosów.

 

[1] Raport POLISH COSMETICS MARKET 2020

[2] Raport POLISH COSMETICS MARKET 2020

[3]Zielona chemia, nazywana też chemią zrównoważoną, to koncepcja opracowana w USA w 1998 roku przez dwóch chemików: Paula Anastasa i Johna Warnera. Koncepcję tę oparto na 12 zasadach czerpiących z wartości zrównoważonego rozwoju, a jej celem jest produkcja i wykorzystanie substancji chemicznych z poszanowaniem społecznej, środowiskowej i ekonomicznej równowagi środowiska, w którym substancje te są stosowane. Zielona chemia jest częścią zielonej nauki w tym sensie, że zapewnia zrównoważone przekształcanie biomasy w składniki produktów.

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ