WEBINARIUM BMP: Pandemia a rynek kosmetyków naturalnych
Obecna sytuacja epidemiologiczna wpłynęła na nasze życie we wszystkich obszarach. W tym trudnym okresie niewątpliwie wielu wyzwań dla całej gospodarki – firmy kosmetyczne stanęły przed nie lada wyzwaniem. Co się zmienić musiało, jak pandemia wpłynęła na asortyment, pracę, komunikację z klientem? Jak zareagował rynek, konsument? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w czasie webinarium.
Webinarium odbędzie się 28 maja o godz. 11.00.
Link do rejestracji: http://kierunekbmp.clickmeeting.com/kosmetyki/register
Tematyka:
- miejsce kosmetyków naturalnych w nowej rzeczywistości
- perspektyw rozwoju na przyszłość
- zmiany w trendach
- zmiany w komunikacji z klientem itd.
Spotkanie poprowadzi Dominika Chirek
Prawniczka specjalizująca się m.in. w prawie kosmetycznym. Autorka wielu publikacji o kosmetykach naturalnych i zdrowej żywności. Prowadzi własnego bloga www.naturalnieproste.com.
„Reklama kosmetyków na mnie nie działa, dopiero lista składników – to hasło, którym kieruję się od ponad 10 lat”.
O działaniu swojej firmy w czasie pandemii, trudnościach i sposobach na radzenie sobie z nimi, zmianie asortymentu zgodnie z aktualnymi potrzebami, komunikacji z klientem, trendach, które pojawiają się na rynku kosmetyków, w tym tych naturalnych, opowiedzą:
Anna Rutkowska-Didiuk
współwłaścicielka, Mokosh Cosmetics
Współwłaściciel firmy Mokosh Sp. z o.o. Sp.k. produkującej kosmetyki naturalne pod brandem Mokosh Cosmetics i świadczącej usługi w zakresie produkcji kontraktowej. W Mokosh jest odpowiedzialna za handel zagraniczny, zarządzanie produkcją, a także zagadnienia prawno-księgowe. Z wykształcenia psycholog społeczny. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako trener, coach biznesu i konsultant, współpracując z firmami szkoleniowymi i międzynarodowymi korporacjami. Prywatnie jej pasjami są: fotografia i sport.
Mokosh Cosmetics produkuje wyjątkowe kosmetyki naturalne, które ujmują jakością i doborem surowców, konsystencją i zapachem. Receptury produktów Mokosh są owocem wspólnej pracy technologów i kosmetologów, dlatego tak dobrze odpowiadają realnym potrzebom klientów.
Nazwa firmy pochodzi od starosłowiańskiej Mokosz, bogini ziemi, wilgoci, urodzaju i płodności, która w pradawnych wierzeniach opiekowała się plonami i kobietami. Mokosh korzysta z jej darów tworząc receptury swoich kosmetyków. Do ich produkcji używane są jedynie starannie wyselekcjonowane, w większości organiczne surowce o potwierdzonym działaniu.
Gabriela Kawęczyńska
Hagi Cosmetics
Z wykształcenia antropolożka i badaczka rynku, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Collegium Civitas i Yeditepe Universitesi w Stambule. W przeszłości zawodowo związana z Millward Brown, Saatchi & Saatchi, Eksen Research. Absolwentka programu Biznes w Kobiecych Rękach w ramach działania Fundacji Przedsiębiorczych Kobiet. Od 2014 roku współtworzy markę Hagi. Jest odpowiedzialna za wizerunek,
PR, marketing firmy. Zarządza zakładem produkcyjnym znajdującym się w powiecie grójeckim. Zajmuje się też recepturowaniem i wdrożeniami.
Jesteśmy młodą, prężnie rozwijającą się polską marką, która zrodziła się z przenikania świata nauki i dobroczynnej natury. Z istniejącego od 2000 roku laboratorium chemicznego wyłoniło się laboratorium kosmetyczne. Do produkcji naturalnych kosmetyków zachęciło nas bogactwo i harmonia składu surowców kosmetycznych pochodzących z natury. Nasze produkty przynoszą długotrwałe efekty poprawy nawilżenia, odżywienia i natłuszczenia. Delikatnie pielęgnują, poprawiają zdrowy wygląd i przywracają stan równowagi płaszcza ochronnego skóry, a jednocześnie wprowadzają w dobry nastrój dzięki autorskim kompozycjom zapachowym. Starannie dobieramy receptury i surowce, by powstał bezpieczny i łagodny kosmetyk odpowiedni dla każdego typu skóry. Produkując kosmetyki naturalne przyczyniamy się do zwiększenia dbałości o zdrowie i piękno człowieka oraz ochronę środowiska. Nasze standardy są zgodnie z wymogami firm certyfikujących kosmetyki naturalne i organiczne. Produkujemy krótkie serie wytwarzane ręcznie i wyłącznie metodą tradycyjną. W naszej ofercie jest ponad 50 produktów z linii Hagi Cosmetics oraz 5 produktów z najnowszej linii Hagi Baby – kosmetyków do pielęgnacji dzieci i niemowląt.
W proces powstawania naszych kosmetyków wkładamy pasję i ogromny ładunek pozytywnej energii. Od samego początku, niezmiennie wszystkie produkty wytwarzamy samodzielnie - przez koncepcję, receptury, pomysły na opakowania, aż po efekt ostateczny. W zespole HAGI pracują kosmetolodzy, chemicy, specjaliści do spraw jakości, zapachów i bezpieczeństwa kosmetyków oraz kilka artystycznych dusz z głowami pełnymi pomysłów. Jesteśmy w 100% HANDMADE IN POLAND.
Daria Prochenka
prezes zarządu CLOCHEE
Współzałożycielka i prezes firmy Clochee. Przez wiele lat szukała wśród produktów zdrowych „ideałów”. W końcu postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. W ten sposób powstały marki kosmetyków naturalnych Clochee, Pure by Clochee, Clochee SPA oraz Clochee MEN.
Prywatną i zawodową misją Darii jest pokazanie, że „powrót do natury” jest nie tylko modą i pustym sloganem, a zmiana na ekologiczny tryb życia może być łatwa i przyjemna.
Clochee to polska marka, która specjalizuje się w tworzeniu naturalnych, wegańskich kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała.
Celem dla nas jest stworzenie jak najbardziej doskonałych kosmetyków, w pełni naturalnych, bezpiecznych i zdrowych. Clochee wykorzystuje siły drzemiące w naturze, w roślinach i minerałach, pozostając w zgodzie ze środowiskiem. Nasze kosmetyki bazują m.in na delikatnych substancjach myjących, tłoczonych na zimno olejach, masłach i ekstraktach roślinnych, czy też konserwantach pochodzenia naturalnego.
Nie idziemy na skróty. Budując ekologiczną markę nie zadowalamy się półproduktami. Bierzemy odpowiedzialność za proces tworzenia i opakowania. Nasze otoczenie i ścieżka produkcyjna są dla nas tak samo ważne jak efekt końcowy. Pilnujemy, aby wszystkie opakowania pochodziły z surowców wtórnych lub można było je poddać recyklingowi.
Siła Clochee to nie tylko doskonała jakość produktów i ekologiczne podejście do świata.
Zofia Pinchinat-Witucka
założycielka i właścicielka marki kosmetyków naturalnych Creamy
Creamy to marka kosmetyków naturalnych założona przez Zofię Pinchinat-Witucką - Polkę o korzeniach karaibskich, od lat starającą się zbliżyć swoje dwie ojczyzny w ramach prowadzonej Fundacji Polska-Haiti.
Zosia po trzęsieniu ziemi w 2010 r. skutecznie pomagała miejscowej ludności i zainicjowała budowę szkoły im. Jana Pawła II w Jacmel.
Po kilku latach przebywania na wyspach karaibskich poznała niezwykłe właściwości moringi - drzewa „długowieczności” i pozyskiwanego z niego oleju moringa, który jest niezwykle bogaty w składniki odżywcze. Postanowiła podzielić się z Polkami swoim doświadczeniem i stworzyła markę kosmetyczną Creamy.
Creamy to polsko-haitańska marka kosmetyków, której misją jest szerzenie kultury dbania o oczyszczoną, nawilżoną i odżywioną skórę twarzy. Sprowadzane, między innymi z Haiti, wysokiej jakości oleje moringa, z opuncji figowej czy tamanu są podstawą ścieżki pielęgnacji Creamy. Kosmetyki Creamy to produkty naturalne i wegańskie, odpowiadające na potrzeby pielęgnacji współczesnej kobiety. Marka działa według zasady #lesswaste: produkty Creamy zamknięte są w szklanych opakowaniach wielokrotnego użytku, które można zwrócić, a Creamy wykorzysta je ponownie!
Aldona Senczkowska-Soroka
redaktor czasopisma branżowego „Przemysł Farmaceutyczny” zawierającego dodatek „Przemysł Kosmetyczny” oraz portali kierunekFARMACJA.pl oraz kierunekKOSMETYKI.pl
sekretarz Komisji Ekspertów programu Naturalne POLSKIE
Komentarze