Partner serwisu
23 kwietnia 2020

Jak prowadzić działania komunikacyjne w czasie pandemii?

Kategoria: Aktualności

Sytuacja jest bardzo dynamiczna. Codziennie budzimy się i zastanawiamy, co nowego przyniesie rzeczywistość określona hasztagiem #zostanwdomu. Mimo powolnego odmrażania polskiej gospodarki, według wstępnych prognoz do 2022 roku możemy na zmianę spodziewać się sztywnej kwarantanny oraz chwili oddechu podczas jej rozluźniania. Jak odnaleźć się w tej sytuacji i jakie działania komunikacyjne prowadzić w okresie niepewności rynkowej?

Jak prowadzić działania komunikacyjne w czasie pandemii?

Wiele branż ucierpiało z powodu obostrzeń, które wprowadzone zostały z powodu pandemii koronawirusa. Łańcuch połączeń i zależności pomiędzy wieloma producentami a dostawcami jest tak silny, że wiele firm wstrzymało oddech. Czy w tej sytuacji powinniśmy wstrzymywać również działania komunikacyjne?

- Absolutnie nie. Analiza marek „BrandZ” po kryzysie gospodarczym w 2008 r. wskazuje, że silne marki, które nie zrezygnowały z komunikacji, odzyskują swoją pozycję dziewięć razy szybciej niż inne -mówi Cezary Jasiczak z JobDone.

Pomyśl o tym, co piszesz

W obecnej sytuacji działania komunikacyjne powinny zostać przemodelowane tak, by wspomagały sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa w czasie kryzysu gospodarczego.

Tworząc nowe harmonogramy działań komunikacyjnych warto zastanowić się nad tym, czego w tym momencie potrzebuje zarówno firma, jak i jej odbiorca. Wielu Polaków odczuwa aktualnie ogromny lęk związany z pandemią koronawirusa, dlatego przedsiębiorstwa, które dostarczają niezbędne w tym okresie produkty i usługi - np. branża finansowa czy spożywcza – powinny skupić się na uspokojeniu i rzetelnym informowaniu swoich stałych i potencjalnych klientów o tym, jakie podjęli kroki, z czego zrezygnowali, a co wdrożyli do swoich działań.

Dobrym pomysłem są opinie, komentarze czy wywiady przedstawicieli firm mówiące o tym, jak radzą sobie w tym trudnym czasie. Działania public relations pomogą w dotarciu z informacjami od przedsiębiorstw do konsumentów, którzy mogą zastanawiać się nad tym, czy i jak dane firmy teraz funkcjonują.

- Absolutnie nie należy ślepo podążać za strategią, która w zastanej rzeczywistości może okazać się wręcz nie na miejscu. Pandemia koronawirusa, której towarzyszy ogólnoświatowa kwarantanna, to nie najlepszy czas na komunikowanie rodzinnych spotkań i wspólnego spędzania czasu, co - zważywszy na porę roku - mogło być wpisane do harmonogramu informacji prasowych wielu marek. Trzeba więc zmodyfikować swoje plany i wpisać je w aktualną rzeczywistość – mówi Hanna Gehrke-Gut z GutPR.

Nagła zmiana planów

A co z zaplanowanymi wydarzeniami, które z wiadomych przyczyn musiały zostać wstrzymane do odwołania? Pieczołowicie przygotowywane konferencje prasowe czy spotkania z ambasadorami marek musiały zostać odłożone, jednak w ich miejsca mogą się pojawić zmodyfikowane akcje. Jak mówi Cezary Jasiczak z JobDone:

- Jeżeli potrafiliśmy z dziewięcioosobową załogą, z którą widujemy się na firmowych wyjazdach żeglarskich, zorganizować wirtualne spotkanie towarzyskie i przez cztery godziny świetnie się bawić, jak na dobrej imprezie, to z pewnością jest możliwe realizowanie ciekawych wirtualnych wydarzeń biznesowych, premier produktów, dyskusji panelowych, wywiadów z naszymi ekspertami czy osobowościami. Ważne by forma i treść były spójne, content odpowiadał na zapotrzebowanie audytorium i interakcja była wpisana w scenariusz, a za tym wszystkim płynęła korzyść dla uczestników.

Tak, jak praca wielu firm przeniosła się do domów swoich pracowników, tak komunikacja uległa pełnej cyfryzacji.

- Komunikacja przeniosła się do trybu online, dlatego jest to moment, w którym warto zastanowić się nad kanałami social media czy stroną internetową. Część zaplanowanych działań komunikacyjnych może odbyć się w Internecie, bo na spotkania twarzą w twarz będziemy musieli jeszcze poczekać – mówi Hanna Gehrke-Gut z GutPR.

 

źródło: informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ