Modne czy skuteczne? Dlaczego konopie stały się tak popularne?
Systematycznie w koncepcjach produktów kosmetycznych pojawia się konkretny trend surowcowy. najłatwiej przyjmowane są przez konsumentów substancje czynne, których pochodzenie czy otrzymywanie wiąże się z jakąś ideą, a wokół danego składnika tworzona jest historia.
Klient oczekuje nie tylko konkretnego działania kosmetyku, bardzo ważny jest – przy podejmowaniu przez niego decyzji zakupowej – cały claim marketingowy, filozofia surowca, a w końcu finalnego kosmetyku. Kosmetyk nie tylko z punktu widzenia działania, ale także samą ideą produktu musi być zgodny z podejściem do życia konsumenta, zasadami, którymi kieruje się on na co dzień. Stąd na przykład wzrost popularności kosmetyków dla wegan, produktów naturalnych, ekologicznych, umieszczonych w opakowaniach, które można poddać recyklingowi, czy produktów, które zostały wyprodukowane przez lokalne zakłady produkcyjne.
Złoto i konopia
Przykładem takiego surowca był bardzo popularny, ale wciąż cieszący się dużym zainteresowaniem konsumentów, olej arganowy, zwany płynnym złotem Maroka. Historia pozyskiwania go w formie obrobionej przez kozy, obłupywania przez miejscowe kobiety, tłoczenia metodą ręczną sprawiła, że bardzo dobre właściwości kosmetyczne oleju dodatkowo zostały zareklamowane, co przyczyniło się do tego, że praktycznie każda firma kosmetyczna wykorzystała go w swoich produktach, a sam olej arganowy stał się wręcz produktem „must have” w domowej pielęgnacji zarówno skóry, jak i włosów.
Cały artykuł przeczytasz w wydaniu 6/2019 czasopisma Przemysł Farmaceutyczny z dodatkiem Kierunek Kosmetyki
Komentarze