15 kwietnia 2019

Co można wycisnąć z owoców

Kategoria: Aktualności

Każdego roku na rynku kosmetycznym pojawiają się nowe trendy, jednak już od kilku lat ciągle na czasie jest „superfood” – wartości odżywcze owoców, ziół oraz warzyw wykorzystuje się w kosmetykach do pielęgnacji skóry czy włosów.

Co można wycisnąć z owoców

Dużym zainteresowaniem cieszą się substancje czynne z owoców. Znajdują one zastosowanie w wielu typach wyrobów, zarówno w kremach, maseczkach do twarzy, peelingach, produktach przeciwzmarszczkowych, oczyszczających, jak i w szamponach, odżywkach do włosów i płukankach. Owoce wykorzystuje się jako ekstrakty, olejki eteryczne, a ze względu na aktualne przepisy prawne, związane z wykorzystaniem polietylenu w preparatach złuszczających, coraz więcej stosuje się ich w peelingach, korzystając z mielonych pestek bądź nasion.

Peelingi naturalne, oprócz niejednokrotnie stosowanych, opartych na kryształach cukru bądź soli, bardzo często pochodzą z mielonych łupin orzechów, włókien, nasion bądź pestek owoców. Przykładem naturalnych eksfoliantów, które wykorzystuje się w żelowych, myjących preparatach, emulsjach do ciała bądź produktach olejowych, są pestki m.in. z: moreli, truskawek, żurawiny, malin, czarnej i czerwonej porzeczki czy wiśni. Oprócz złuszczania zrogowaciałego naskórka, wygładzenia skóry, normalizacji pracy gruczołów łojowych, jej rozświetlenia, peelingi te pobudzają miejscowo mikrokrążenie skóry, pobudzają jej zdolność do samoregeneracji. Ze względu na pożądane właściwości złuszczające, peelingi mechaniczne mogą mieć różną wielkość ziaren ścierniwa, przez co moc takiego peelingu jest większa bądź mniejsza w zależności od obszaru ciała, na który dany preparat ma mieć zastosowanie.

Superfood

W kuchni coraz więcej korzysta się z tzw. produktów superfood – produktów spożywczych o bardzo rekomendowanych właściwościach dla organizmu, które są bogatym źródłem witamin, soli mineralnych, mikro- oraz makroelementów i pozostałych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Konsument, do którego masowo docierają informacje związane z odpowiednim odżywianiem, zrównoważoną, zbilansowaną dietą i jej ogromnym wpływem na funkcjonowanie organizmu i jego zdrowy stan, chętniej będą wybierać produkty kosmetyczne, w których cenione i rekomendowane substancje odżywcze znają z artykułów, wywiadów, mediów społecznościowych czy recenzji blogerów. Ich decyzje zakupowe podejmowane są zgodnie z skojarzeniem: skoro zaleca się spożywanie danej rośliny, ziół, owoców czy warzyw, dodajć je do posiłków, sprawdzą się one również dobrze w pielęgnacji, kondycjonowaniu, odżywieniu zarówno skóry, jak i włosów.

fot. 123RF.com/zdjęcie ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ