15 marca 2019

Benefity pozapłacowe dla pracowników MŚP – wydatek czy inwestycja?

Kategoria: Aktualności

Firma, która dba o swoich pracowników, tworzy im odpowiednie warunki pracy i umożliwia rozwój. Jednak wysoki poziom przywiązania do pracodawcy możliwy jest wówczas, gdy pracownik cieszy się dobrym samopoczuciem, a przede wszystkim – zdrowiem. Jak to osiągnąć? Na przykład poprzez oferowanie benefitów pozapłacowych w postaci prywatnego ubezpieczenia medycznego, które jest już dostępne nie tylko dla korporacji, ale także dla firm z sektora MŚP.

Benefity pozapłacowe dla pracowników MŚP – wydatek czy inwestycja?

Według Raportu płacowego Hays Poland 2019 aż 91 proc. pracodawców spodziewa się w 2019 roku trudności w rekrutacji nowych pracowników. Przedsiębiorstwa, chcąc dostosować się do potrzeb i wymagań rynku, oferują różnorodne benefity pozapłacowe. Mają one na celu nie tylko przyciągnąć uwagę potencjalnego pracownika, ale też – zatrzymać obecnego. Dodatki mogą być różne, jednak nadal najbardziej pożądaną opcją pozostaje przede wszystkim możliwość skorzystania z prywatnej opieki medycznej.

W trosce o zdrowie pracowników

Prywatna opieka medyczna jest formą obopólnej korzyści. Pracownikowi gwarantuje dostęp do bogatej oferty świadczeń i zapewnia możliwość natychmiastowego skorzystania z usług. Natomiast właściciel firmy wzmacnia w ten sposób wizerunek dobrego i odpowiedzialnego pracodawcy, a także wyróżnia się na tle konkurencji, co w dalszej perspektywie przekłada się na zyski organizacji. Dotychczas na benefity pozapłacowe mogły pozwolić sobie tylko duże korporacje. Dziś po takie formy sięgają również średnie i małe przedsiębiorstwa. Dzieje się tak głównie dzięki nowym ofertom placówek prywatnej opieki medycznej, które stają naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i przygotowują dla nich atrakcyjne pakiety. Dzięki temu prywatna opieka medyczna staje się dla pracodawcy inwestycją, a nie drogim wydatkiem.

Gwarancja prywatnej opieki medycznej wzmacnia poczucie satysfakcji i lojalności obecnych pracowników i wpływa na uatrakcyjnienie oferty rekrutacyjnej. To standard, który w swojej ofercie powinien mieć każdy pracodawca, dbający o Employer Branding. Ten trend zaczynają zauważać i wdrażać u siebie również małe i średnie przedsiębiorstwa. To właśnie z myślą o tych firmach stworzyliśmy nową ofertę, która zapewni ich pracownikom dostęp do profesjonalnej opieki medycznej. Co ważne, nasza propozycja obejmuje zarówno jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i firmy liczące do 50 pracowników. Przygotowaliśmy dla nich pięć pakietów począwszy od Opieki Podstawowej, aż po Opiekę Premium - mówi Bartosz Kapczyński, Członek Zarządu LUX MED ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta, Grupa LUX MED.

Zmorą pracodawców jest wysoka absencja chorobowa pracowników. Wystarczy spojrzeć na dane ZUS za 2017 r. Polacy spędzili wówczas na L4 229 mln dni. To o 9 mln więcej niż rok wcześniej i 35 mln więcej niż np. w 2014 r. Koszty nieobecności w pracy wyniosły ponad 17,5 mld złotych, z czego ponad 6 mld obciążyło budżety pracodawców.

Jest to jedno z wyzwań zarówno dla sektora prywatnej opieki medycznej, jak i samych pracodawców. Zapewnienie dostępu do prywatnej opieki medycznej w dogodnej lokalizacji i ograniczenie czasu oczekiwania w kolejkach na wizytę u specjalistów przekłada się na zminimalizowanie kosztów i znaczną poprawę efektywności pracy. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że każda firma potrzebuje skupionego na pracy i przede wszystkim – zdrowego personelu  - zauważa Bartosz Kapczyński, Członek Zarządu LUX MED ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta, Grupa LUX MED.

Docenianymi przez pracowników dodatkami w pakiecie prywatnej opieki medycznej jest również – oprócz badań diagnostycznych i konsultacji lekarzy wielu specjalności – dodatkowa opieka stomatologiczna, a także możliwość objęcia opieką medyczną członków rodziny w ramach pakietów partnerskich i rodzinnych. Dodatkowo firmy, decydujące się na prywatną opiekę medyczną dla swoich pracowników, mają zagwarantowany dedykowany zespół do obsługi kontraktu, a pacjenci zyskują w ten sposób nieograniczony dostęp do placówek w dogodnych lokalizacjach na terenie całej Polski. Otrzymują również możliwość skorzystania z różnorodnych rozwiązań online, jak: rezerwacja wizyty, zamówienie e-Recepty na długoterminowo przyjmowane leki, odbiór wyników badań czy konsultacja z lekarzem online w dowolnym miejscu i czasie. Mogą również liczyć na wsparcie telefoniczne dzięki Teleporadom medycznym.

źródło: Informacja prasowa
fot. 123rf.com/fot. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ