Od redakcji |
Jak cię widzą…
Pełni wiele ról: zabezpiecza produkt, pomaga w transporcie, jest źródłem istotnych informacji, zachęca do zakupu… Może być minimalistyczne lub przykuwać wzrok. Może być eko albo bardzo bogate, kolorowe. Choć wydawałoby się, że jest czymś „osobnym”, stanowi integralną część produktu. To opakowanie.
Jak zaznaczyliśmy w temacie numeru, opakowanie jest wyzwaniem dla producentów, odgrywając bardzo istotną rolę. Weronika Nasiołkowska pisze: „(…) materiały opakowaniowe leków pełnią wiele ważnych funkcji. Zapewniają stabilność preparatów, chronią je przed negatywnym wpływem temperatury i wilgotności oraz zabezpieczają przed uszkodzeniami i utratą jakości w transporcie. Dostarczają kluczowych informacji o leku i pomagają używać leki zgodnie z przeznaczeniem, świadomie i bezpiecznie”.
O ile w przypadku wielu innych wyrobów można z niego zrezygnować lub je zminimalizować, tak w przypadku produktów leczniczych nie jest to proste, a rozwiązania eko – niełatwe do wprowadzenia. Warta uwagi jest tu bowiem jeszcze inna funkcja, zauważalna w ostatnich latach – opakowanie utrudnia wprowadzanie do obiegu leków sfałszowanych.
W bieżącym numerze nie zabrakło także głosu ekspertów zajmujących się opakowaniami kosmetyków. Tutaj na horyzoncie mamy strategię plastikową oraz inne zmiany w prawie. Branża jest jednak dobrze przygotowania, już od lat wprowadzając m.in ekologiczne rozwiązania.
A co przyniesie przyszłość? Z pewnością sporo dalszych zmian, nowych trendów, mód. Jedno pozostanie jednak niezmienne – konieczność zapewnienia bezpieczeństwa produktu: czy to leku, czy kosmetyku.
|
|
|
Zastosowanie kwasów organicznych w redukcji przebarwień Patrycja Nowak | 46 |
Rola opakowania w komunikacji z konsumentem Karolina Wiszumirska, Patrycja Wojciechowska | 47 |
Zapakowane w sztukę rozmowa z Zofią Pinchinat-Witucką, właścicielką Creamy | 51 |
Fotoochrona skóry. Inwestycja w bezpieczną przyszłość Magdalena Sikora | 53 |
Skuteczne połączenie rozmowa z Eweliną Kwit-Betlej, właścicielką Resibo | 57 |
Cosmetovigilance i monitorowanie działań niepożądanych w przemyśle kosmetycznym Anna Ratz-Łyko | 60 |
Po prostu… pachną fotoreportaż z zakładu Organique | 63 |
Wyzwanie... opakowanie Agnieszka Kulawiak | 67 |
Naturalna ochrona przed promieniowaniem UV Małgorzata Bajerska | 70 |
Kocha, lubi, poleca... Zuzanna Bieńko | 75 |