Partner serwisu
04 marca 2021

“Go For IT” – marka IT Cosmetics startuje z globalną kampanią, wspierającą kobiety w budowaniu ich pewności siebie w codziennym życiu

Kategoria: Aktualności

Kochająca skórę marka kosmetyczna IT Cosmetics przeprowadziła największe na świecie badanie na temat pewności siebie kobiet. Na podstawie wyników postanowiła zaangażować się w działania na rzecz wsparcia kobiet w ich codziennym życiu. W tym celu podjęła współpracę m.in. z organizacją non-profit Kiva, której celem jest udzielenie do 2030 roku wsparcia o łącznej wysokości 2 milionów dolarów niedofinansowanym biznesom prowadzonym przez kobiety. Planowane działania obejmują także organizację warsztatów wspierających kobiety w ich podróży ku pewności siebie, przygotowanych wspólnie z LeanIn.Org.

“Go For IT” – marka IT Cosmetics startuje z globalną kampanią, wspierającą kobiety w budowaniu ich pewności siebie w codziennym życiu

Misją IT Cosmetics, od samego początku istnienia, jest wspieranie kobiet w budowaniu ich pewności siebie. Tym razem marka postanowiła rozszerzyć zasięg swoich działań, oferując znacznie więcej niż tylko kosmetyki do makijażu i pielęgnacji skóry. Wszystko po to, aby pomóc kobietom żyć pewnie każdego dnia. Niezależnie od tego jak duże lub małe są to cele, IT Cosmetics pragnie wesprzeć kobiety na całym świecie w ich realizacji i zachęca je do działania pod hasłem: GO FOR IT!

Na przestrzeni ostatnich trzech lat we współpracy z firmą doradztwa strategicznego Eranos, marka IT Cosmetics przeprowadziła największe na świecie badanie dotyczące pewności siebie kobiet. Jego wyniki pozwoliły odkryć, że pewność siebie, wbrew powszechnemu przekonaniu, nie jest indywidualną cechą charakteru. To raczej coś, co wszyscy otrzymujemy, dajemy i czym dzielimy się z innymi.[1]

Potrzeba poczucia wewnętrznej pewności siebie nie jest obca założycielce marki IT Cosmetics, Jamie Kern Lima. Będąc dziennikarką i prezenterką telewizyjną, zmagała się ona z trądzikiem różowatym – chorobą skóry, powodującą trudne do ukrycia ślady i zaczerwienienia. To doświadczenie skłoniło ją do działania. Nawiązała współpracę z chirurgami plastycznymi i dermatologami, by stworzyć produkty kosmetyczne, które skutecznie ukryją niedoskonałości jej skóry. W taki sposób powstała marka IT Cosmetics, której nazwa – "IT" – stanowi skrót od słów „Innowacyjna Technologia” (ang. Innovative Technology). Jamie Kern Lima otrzymała szansę wystąpienia w popularnym amerykańskim programie telewizyjnym QVC, w którym przedsiębiorcy mogą sprzedawać swoje produkty na antenie, gdzie w mniej niż 10 minut sprzedała całą partię korektora pod oczy Bye Bye Under Eye Concealer.

Ale by zrealizować swój plan, Jamie Kern Lima musiała uwierzyć w siebie i podjąć ogromne ryzyko, nie zważając na negatywne i zniechęcające do działania opinie innych. Całkowicie zmywając makijaż i prezentując swoją chorobę skóry podczas telewizyjnego wystąpienia na żywo była jednocześnie bezbronna, ale i nieustraszona. Ten odważny czyn odbił się szerokim echem wśród kobiet w USA, inspirując je do tego, by uwierzyły w siebie i własne piękno.

Od tamtej chwili Jamie Kern Lima stale inspiruje kobiety, by realizowały własne cele i budowały swoją pewność siebie, wzajemnie się w tym wspierając. W tym celu powstała również jej książka, zatytułowana „Believe IT: How to Go from Underestimated to Unstoppable”.

– Włożyłam całe swoje serce i duszę w założenie marki IT Cosmetics, ponieważ chciałam, aby osoby, które tak jak ja nie czuły się zauważone lub usłyszane przez branżę kosmetyczną, wręczcie poczuły się piękne, pewne siebie i cenione – powiedziała Jamie Kern Lima. – Marzę, żeby wszystkie kobiety podnosiły się wzajemnie na duchu, doceniały i szanowały indywidualne różnice, jakie są między nami, a także wspierały się w podróży ku osiągnięciu pewności siebie. O to właśnie chodzi w IT Cosmetics!

Zrozumienie kobiecej pewności siebie

Wyniki największego na świecie badania na temat pewności siebie wśród kobiet, przeprowadzonego przez markę IT Cosmetics we współpracy z firmą doradztwa strategicznego Eranos pokazały, że pewność siebie kobiet nie jest kwestią indywidualną – to sprawa relacyjna i zbiorowa. Chociaż cechy, które w ocenie kobiet związane są z pewnością siebie różnią się w zależności od kraju, przeprowadzone badanie wykazało, że sposób jej budowania i wzmacniania jest dość uniwersalny. To stała praca nad sobą, polegająca na zdobywaniu nowych doświadczeń i próbowaniu nowych rzeczy oraz ciągłe zmierzanie naprzód, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.

Wyniki przeprowadzonych badań pokazały m.in., że:

Amerykanki postrzegają kobiety pewne siebie jako wierzące w swoje możliwości (76%) i odważne (67%), ale jedynie 29% i 23% z nich utożsamia się z tymi cechami[2]

Podobnie jest w przypadku Brytyjek - również postrzegają one kobiety pewne siebie jako wierzące w swoje możliwości (50%) i odważne (56%), ale jedynie 14% i 18% z nich widzi w ten sposób siebie[3]

Chinki postrzegają pewne siebie kobiety jako odważne (53%) i szczere (52%), ale tylko 26% i 42% z nich utożsamia się z tymi cechami[4]

Francuzki postrzegają kobiety pewne siebie jako wierzące w swoje możliwości (47%) i zorientowane na cel (51%), ale tylko 8% i 38% z nich, przypisuje te cechy sobie[5]

Niemki postrzegają pewne siebie kobiety jako zdecydowane (80%) i wierzące w swoje możliwości (62%), ale jedynie 34% i 25% z nich, utożsamia się z tymi cechami[6]

Meksykanki uważają, że kobiety pewne siebie są zdecydowane (86%) i odważne (64%), ale tylko 53% i 47% z nich, przypisuje sobie te cechy[7].

Wymierne działania wspierające pewność siebie kobiet na całym świecie

IT Cosmetics podjęło współpracę z organizacją non-profit Kiva, która pomaga przedsiębiorczym kobietom niwelując między nimi różnice ekonomiczne. Dzieje się to za sprawą pożyczek udzielanych ze środków pochodzących ze zbiórek crowdfundingowych i prowadzi do zwiększenia bezpieczeństwa zatrudnienia oraz wzmocnienia u przedsiębiorczych kobiet pewności siebie.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet IT Cosmetics zachęca wszystkich członków swojej społeczności do wsparcia tej inicjatywy kwotą 25 dolarów, jak również deklaruje podwojenie kwoty przekazanej przez swoją społeczność do wysokości 100 000 dolarów. Jednocześnie marka IT Cosmetics namawia wszystkie przedsiębiorcze kobiety do ubiegania się o pożyczkę na realizację własnych projektów lub rozwój swojej kariery. Do 2030 roku IT Cosmetics zobowiązuje się do przekazania za pośrednictwem organizacji Kiva łącznie 2 milionów dolarów na wsparcie kobiecych biznesów. Ponadto marka, wykorzystując swoje kanały i zasięg, zamierza przedstawiać inspirujące historie członkiń społeczności IT Cosmetics na ich drodze do odkrywania swojej pewności siebie.

Wprowadzanie zmian od wewnątrz

Poza realizacją współpracy z organizacją Kiva, marka IT Cosmetics będzie wspierać zarówno swoją społeczność, jak i pracowników w budowaniu i wzmacnianiu ich własnej pewności siebie. Posłużą temu warsztaty Lean In Circles, które sprzyjają nawiązywaniu kontaktów między małymi grupami kobiet w celu wymiany doświadczeń, wzajemnego dopingowania się i wspólnego świętowania sukcesów.

– W IT Cosmetics wierzymy, że pewność siebie pochodzi z wewnątrz i rośnie, gdy kobiety wierzą w swoje możliwości oraz funkcjonują w otoczeniu, które je wspiera – powiedziała Kristen Comings, starsza wiceprezeska ds. Consumer Engagement w IT Cosmetics. – Cieszymy się, że możemy współpracować z organizacjami Kiva i LeanIn.Org, a tym samym umożliwić społeczności IT Cosmetics rozpoczęcie drogi ku pewności siebie (lub wykonanie na niej kolejnego kroku), jak również zapewnić sieć wsparcia, która pomoże rozwijać się jej członkom.

Więcej informacji na temat IT Cosmetics i akcji „Go For IT” znajduje się na stronie: www.itcosmetics.com.

Metodologia badań

W ramach badania, IT Cosmetics wraz z firmą doradztwa strategicznego Eranos, przeprowadziło wywiady na żywo ze 176 kobietami oraz zebrało wyniki 11 000 ankiet internetowych, wypełnionych przez mieszkanki Ameryki, Francji, Niemiec, Meksyku, Wielkiej Brytanii, Chin, Hong Kongu, Japonii, Korei, Rosji i Australii. Dla każdego kraju zdefiniowany został jeden wskaźnik Pewności Siebie Kobiet (WOCO), pozwalający porównać doświadczenia kobiet w krajach o bardzo różnych kulturach. Ponadto w czerwcu 2019 roku w USA zostało zrealizowane badanie sondażowe przez markę IT Cosmetics we współpracy z Ipsos. Na potrzebę analizy zebrano wywiady online w języku angielskim od około 1 510 kobiet. Dodatkowo we wrześniu 2019 roku, IT Cosmetics przeprowadziło kolejne badanie z firmą Toluna, na próbie 3 247 kobiet z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Meksyku i Chin.

 

[1] IT Cosmetics x Eranos Women’s Confidence Briefing Paper 2020

 

[2] IT Cosmetics x Ipsos Public Affairs Omnibus U.S. Survey June 2019

[3] IT Cosmetics x Toluna International Survey September 2019

[4] IT Cosmetics x Toluna International Survey September 2019

[5] IT Cosmetics x Toluna International Survey September 2019

[6] IT Cosmetics x Toluna International Survey September 2019

[7] IT Cosmetics x Toluna International Survey September 2019

źródło: informacja prasowa
fot. 123rf
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ