Sephora wprowadzi raty 0% od PayPo, w swoim e-sklepie już w Black Weekend
Eksperci prognozujący rynek e-commerce w Polsce są zgodni: w tym roku jego wartość przekroczy magiczne 70 mld zł, a w kolejnych latach tempo przyrostu nadal będzie imponujące. Boom w e-handlu przełożył się na kondycję firm działających w otoczeniu sklepów internetowych. Wśród najbardziej zyskujących w obecnych czasach są te oferujące płatności internetowe i nowoczesne produkty kredytowania zakupów w sieci. Na fali rosnącego zainteresowania e-zakupami bardziej niż przed pandemią rośnie również PayPo, lider rynku odroczonych płatności w Polsce.

Za pośrednictwem firmy z zakupów online miesięcznie korzysta już ponad 300 tys. klientów, którzy od początku roku dokonali już ponad 2 mln transakcji z wykorzystaniem odroczonych płatności. Wsłuchując się w potrzeby rynku, polski fintech poszerzył właśnie swoją ofertę o usługę płatności w ratach 0%, dostępną dla wszystkich zainteresowanych sklepów. Pierwszym partnerem, który zdecydował się wdrożyć to rozwiązanie na stałe, jest sklepbiegacza.pl.
Sklep Biegacza bardzo mocno postawił na stworzenie oferty maksymalnie przyjaznej dla swoich klientów, szczególnie w trudnych czasach pandemii. Wypracowano optymalny model biznesowy, który bezpośrednio odpowiada trendom zakupowym i oczekiwaniom konsumenta. Od listopada, korzystając z oferty Sklepu Biegacza, posiadającego największą ofertę produktów biegowych w kraju, zakupy można rozłożyć na raty, bez dodatkowych kosztów.
- Pandemia dość brutalnie pokazała, że formuła prowadzenia handlu tylko lub głównie w trybie stacjonarnym już się wyczerpała. Do niedawna kanał tradycyjny był głównym źródłem sprzedaży, a online jego uzupełnieniem. Dziś role trochę się odwróciły. Z tej sytuacji płyną też nowe wyzwania i nauki – już nie wystarczy mieć sklep internetowy, trzeba go nieustannie udoskonalać i dynamicznie reagować na potrzeby klientów. Tę zmiany widzimy też w użytkowaniu form płatności internetowych, w tym w przypadku odroczonych płatności. Rozwiązanie płatnicze w wersji zaspokającej podstawowe oczekiwania konsumentów to już za mało. Dlatego ciągle udoskonalamy nasz flagowy produkt, dopasowując go do potrzeb rynku. Coraz śmielej wychodzimy też poza obszar typowych odroczonych płatności. Do niedawna klient sklepu współpracującego z PayPo mógł wybierać między bezkosztowym odroczeniem płatności o 30 dni a rozłożeniem płatności w ratach do 120 dni. Teraz do tej palety rozwiązań dodajemy spłatę w ratach 0%, pod warunkiem że na jej udostępnienie zdecyduje się sklep. W przygotowaniu mamy kolejne udoskonalenia dla naszych partnerów i ich klientów – skomentowała Magdalena Jędras, New Business Manager w PayPo.
PayPo liczy na szeroką współpracę ze sklepami w celu popularyzacji nowego produktu, ale jest otwarte na różne jej formy: część sklepów bowiem widzi sens w oferowaniu rat 0% przez cały rok, a część jest tym zaineresowana tylko sezonowo. Tej drugiej grupie podmiotów polski fintech udostępni raty 0% na czas weekendu Black Friday-Cyber Monday (27-30 listopada). Tym udogodnieniem dla swoich Klientów zainteresowane są liczne, znaczące e-sklepy. Na taki ruch zdecydowała się już m.in. Sephora.
Wielokanałowość sprzedaży, wielofunkcyjność metod płatności
- Sprzedaż coraz bardziej ewoluuje w stronę modelu omnichannelowego. W ślad za tym podążają zmiany w sposobach płatności, jako nieodzownego elementu ekosystemu handlowego. Widzimy, jak znacząco zmieniły się strategie wielu handlowych firm w ostatnich miesiącach i jak wyraźnie wzrosło ich zapotrzebowanie na szeroką paletę nowoczesnych, ale też bezpiecznych form płatności za zakupy. Chcemy im towarzyszyć w tej transformacji i być dla nich partnerem, który oferując swoje rozwiązanie płatnicze zwiększy komfort i zadowolenie klientów – dodała Magdalena Jędras.
Jak pokazują dane rynkowe, odroczone płatności w Polsce są jeszcze na bardzo wczesnym etapie adopcji. W naszym kraju odpowiadają za kilka procent płatności w internecie. W Europie Zachodniej ten odsetek jest znacznie wyższy i wynosi nawet 15-25%.
Komentarze