04 października 2019

Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF

Kategoria: Aktualności

W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci.

Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF

Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków.

Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci, prowadzi globalny program dożywiania, w ramach którego zapewnia dzieciom i ich rodzinom z rejonów świata najbardziej zagrożonych ryzykiem niedożywienia dostęp do zdrowych i pożywnych posiłków.

– Wielu z nas trudno nawet wyobrazić sobie ból, który czuje rodzic bezradnie patrzący, jak jego dziecko cierpi z głodu czy niedożywienia. Niestety problem ten nadal występuje w wielu miejscach na świecie. UNICEF robi wszystko, aby pomóc takim rodzinom, a dzieciom umożliwić prawidłowy rozwój. Działania te są możliwe, między innymi, dzięki wsparciu firm takich jak Henkel, który przekaże środki na finansowanie prowadzonego przez UNICEF globalnego programu dożywiania. W imieniu dzieci dziękuję Henklowi za otwarte serce i pomoc – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Marki Somat i Pur będą wspierać działania UNICEF w pomocy niedożywionym dzieciom. Program będzie obejmował także działania edukacyjne dla matek i opiekunów w ośrodkach zdrowia, wprowadzanie do posiłków produktów zawierających witaminy i minerały, promocję karmienia piersią i żywienia uzupełniającego, a także leczenie dzieci cierpiących na skrajne niedożywienie.

Wsparcie marek Somat i Pur dla programu UNICEF jest częścią globalnej inicjatywy #EnjoyTogether.

– Inicjatywa #EnjoyTogether to globalny projekt, u którego podstawy leży przekonanie, że nic nie zbliża ludzi do siebie tak, jak wspólny posiłek. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie każdy człowiek może sobie pozwolić na dobrej jakości jedzenie. Dlatego też podjęliśmy współpracę z UNICEF, by wspólnie działać na rzecz rozwiązania problemu niedożywienia – mówi Nuría Ribe, Dyrektor Departamentu Marketingu Międzynarodowego w dziale Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) w Henklu. – Dzięki wsparciu globalnego programu dożywiania, w samym tylko 2019 r., przekażemy środki niezbędne do sfinansowania niemal 28 milionów zdrowych posiłków dla dzieci i całych społeczności.

Przebieg programu

W 2019 r specjalne edycje produktów Somat i Pur będą dostępne w dziesięciu krajach: Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i na Węgrzech. W myśl zasady „1 produkt = 1 dopłata do zdrowych posiłków” konsumenci aktywnie uczestniczą w tworzeniu funduszu pomocy potrzebującym dzieciom. Od maja trwa kampania w Turcji i we Włoszech, a na rynku niemieckim została zainaugurowana tego lata. W Polsce w okresie od 1 października do 31 grudnia od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur zostanie przekazanych na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy.

– Szacujemy, że środki finansowe uzyskane w Polsce ze sprzedaży produktów Somat i Pur pozwolą dofinansować 3 miliony posiłków dla dzieci z regionów świata zagrożonych niedożywieniem. Cieszymy się, że możemy być częścią tej globalnej inicjatywy – powiedziała Elżbieta Kosiec, Senior Group Brand Manager w firmie Henkel.

źródło: informacja prasowa
Tagi: Somat, Pur, UNICEF
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ