L’Oréal stawia na refille i zaprasza konsumentów do nowego ruchu
Kluczowe marki Grupy L’Oréal zaangażowane we wspólne działania na rzecz popularyzacji kosmetyków w opakowaniach do ponownego napełniania (refille)

Grupa L'Oréal, światowy lider branży beauty, rozpoczęła swoją pierwszą globalną kampanię #JoinTheRefillMovement, obejmującą wiele marek, kategorii i kanałów dystrybucji. Jej celem jest zachęcenie konsumentów, by traktowali refille jako nowy element codziennej rutyny pielęgnacyjnej, tym samym wspierając bardziej zrównoważone podejście do konsumpcji. W kampanię zaangażowane są najbardziej rozpoznawalne marki Grupy, w tym: Lancôme, Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauty, Kiehl’s, Mugler, Maison Margiela Fragrances, Prada Beauty, Valentino Beauty, L’Oréal Paris, Kérastase, L’Oréal Professionnel i La Roche-Posay. W Polsce konsumenci mają obecnie dostęp do blisko 80 produktów marek L’Oréal w wersji refill.
Oprócz kampanii reklamowej i działań w mediach społecznościowych wykorzystywany jest hashtag #JoinTheRefillMovement, który zachęca konsumentów do zapoznania się z ideą refill i aktywnego udziału w tej akcji. Inicjatywę wspierają także partnerzy handlowi, co zwiększa widoczność dostępnych opcji uzupełniania w różnych kategoriach produktów kosmetycznych.
Inicjatywa odpowiada na rosnące zainteresowanie konsumentów bardziej zrównoważonymi rozwiązaniami w obszarze kosmetyków i ma na celu zwiększenie świadomości na temat zalet opakowań do ponownego napełniania. Dziś aż 78% konsumentów oraz konsumentek wyraża zainteresowanie bardziej zrównoważonymi produktami, jednak świadomość dostępnych opcji refill oraz ich niższego wpływu na środowisko wciąż nie jest powszechna. Kampania ma na celu pokazanie konkretnych korzyści płynących z tego rozwiązania – zarówno pod względem ekologicznym, jak i ekonomicznym. Na przykład wybierając uzupełnienie 100 ml zamiast dwóch flakonów po 50 ml zapachu La Vie Est Belle Elixir, można zaoszczędzić 73% szkła, 66% plastiku i 61% kartonu.
Łączymy siły naszych najbardziej rozpoznawalnych marek, by zachęcić konsumentów na całym świecie do dołączenia do ruchu #JoinTheRefillMovement – tłumaczy Blanca Juti, dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej i relacji z Interesariuszami w L’Oréal – Chcemy, aby konsumenci i konsumentki na całym świecie mogli przekonać się, że przejście na opakowania do ponownego napełniania jest naprawdę proste i może stać się stałym elementem codziennej pielęgnacji.
Jako globalny lider branży kosmetycznej mamy nie tylko możliwość, ale i odpowiedzialność, by rozwijać bardziej cyrkularne rozwiązania i wyznaczać nowe standardy w sektorze – mówi Ezgi Barcenas, dyrektorka ds. odpowiedzialności korporacyjnej w L’Oréal. – Aby zrealizować tę wizję na większą skalę, potrzebne są nie tylko innowacje, lecz także konsekwencja i konkretne działania. Dlatego angażujemy nasze marki, partnerów biznesowych oraz konsumentki i konsumentów, by refille stały się powszechnym rozwiązaniem.
#JoinTheRefillMovement odzwierciedla konsekwentne działania L’Oréal na rzecz ograniczania wpływu środowiskowego i rozwijania alternatywnych rozwiązań opakowaniowych. W ciągu ostatnich pięciu lat Grupa dostosowała swoje zakłady produkcyjne na całym świecie, co umożliwiło siedemnastokrotny wzrost liczby produktów dostępnych w wersji refill – również wśród najczęściej wybieranych zapachów damskich i męskich.
W Polsce konsumenci mają obecnie dostęp do blisko 80 produktów w wersji refill, obejmujących m.in. zapachy marek Prada, Yves Saint Laurent, Armani i Lancôme (wraz z produktami do pielęgnacji), kosmetyki do pielęgnacji włosów Kérastase i L’Oréal Professionnel, a także wybrane linie dermokosmetyków Vichy, La Roche-Posay i CeraVe.
Komentarze