Partner serwisu
16 sierpnia 2023

Kobiety na własnych zasadach

Kategoria: Aktualności

Co mają wspólnego XIX-wieczna pionierka kobiecej przedsiębiorczości, topowa lalka XX wieku i współczesne dziewczyny wykorzystujące technologie XXI wieku do realizowania swojej pasji do piękna i przedsiębiorczości? Odpowiedź jest jedna: łączy je Avon!

Na nowych, własnych zasadach

Zaczęło się od Persis Foster Eames (PFE) Albee, która jako pierwsza konsultantka w historii Avon, przetarła szlaki tysiącom kobiet wyznaczając nową drogę do osiągania finansowej niezależności i budując pierwszą sieć sprzedaży bezpośredniej. Po latach, w dowód uznania dla jej przedsiębiorczości, nieszablonowego myślenia i odwagi w działaniu, zaprojektowano na jej podobieństwo ikoniczną lalkę Barbie, stawiając ją tym samym jako przykład do naśladowania dla dziewczynek. „Pierwsza dama” firmy, która z biegiem czasu stała się globalnym gigantem kosmetycznym, nadal jest żywa w umysłach i sercach współczesnych kobiet, inspirując je do łamania stereotypów, sięgania po więcej i życia na własnych zasadach.       

Niewątpliwie Albee miała smykałkę do interesów oraz pasję do piękna, dzięki czemu odnosiła sukcesy w handlu. W pierwszym roku zaangażowała ponad 100 kobiet, a w kolejnych dwunastu przeszkoliła ponad pięć tysięcy. Opracowała techniki sprzedaży bezpośredniej i zbudowała kobiecą sieć kontaktów, co dało zwerbowanym przez nią sprzedawczyniom możliwość zarabiania własnych pieniędzy w ówczesnym świecie zdominowanym przez pracujących mężczyzn.

Siła kobiecego piękna

I choć lata mijają to wciąż kobiety mierzą się z wieloma przeszkodami w obszarze finansowym. Z raportu Avon "Równe szanse dla kobiet” wynika, że aż 86 proc. Polek twierdzi, że to właśnie stereotypy związane z płcią stanowią główne bariery w ich rozwoju zawodowym. Dlatego Avon, widząc potencjał w kobiecych cechach, rozbudza ich przedsiębiorczość budując na naturalnej zdolności do tworzenia relacji.

Od czasów Albee i za sprawą Avon, model sprzedaży bezpośredniej rozwinął się na całym świecie. Przez ponad 100 lat ewoluował od prostej formuły „od drzwi do drzwi”, czerpiąc z nowinek marketingowych i technologicznych, aby współcześnie przybrać formę rozbudowanej, nowoczesnej i opartej na możliwościach digitalowych sprzedaży społecznościowej.

Dzisiejsza Konsultantka Avon to dziewczyna XXI wieku, która łączy pasję z kreowaniem własnej niezależności finansowej, która czerpie radość z dzielenia się kosmetykami i pięknem, która ma w sobie siłę i budzi ją w innych kobietach. Konsultantki Avon są więcej niż sprzedawczyniami produktów do makijażu. Są sercem firmy, której model biznesowy sprawia, że mogą zarobić średnio ponad 20% ceny każdego zakupionego od nich produktu[1]. Są głosem swoich społeczności, otwierają drzwi i tworzą przestrzeń do rozmów na tematy istotne dla współczesnych kobiet. Reprezentują nową erę piękna i prawdziwych osobistych porad. Nowy sposób życia i nowy sposób na odniesienie sukcesu.

Piękno dla świata

Współczesny Avon to nie tylko katalog i produkty. To społeczność oparta na relacjach, łącząca ze sobą, na żywo i cyfrowo, miliony kobiet, które dzielą się swoimi historiami, sukcesami i wzajemnie inspirują. To społeczność, której pasją jest obdarowywanie pięknem i wprowadzanie pozytywnych zmian z jednym wspólnym celem – tworzenia lepszego świata.

Od 31 lat w Polsce Avon stoi po stronie kobiet, wspierając ich przedsiębiorczość, zdrowie i bezpieczeństwo. W Gabinetach z Różową Wstążką, w ramach kampanii Avon Kontra Rak Piersi, firma dofinansowała 63 tysiące badań USG piersi dla kobiet w całym kraju. Wspólnie z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini –zainicjowała pierwszą w Polsce kampanię edukacyjną Normalne, że ich dotykam wprowadzającą lekcje samobadania piersi do szkół ponadpodstawowych. Od 2015 roku Avon przekazał także ponad 2,5 mln zł na walkę z przemocą wobec kobiet.  Firm dokłada także wszelkich starań, aby prowadzić zrównoważony biznes w trosce o środowisko naturalne oraz nie testuje swoich kosmetyków ani ich składników na zwierzętach nigdzie na świecie.

Cały raport jest dostępny tutaj: „Avon, ludzie, planeta. Avon Polska Raport CSR 2022”. 

Razem ku lepszej przyszłości 

Od czasów PFE Albee do dziś, Avon nieustannie wyzwala, inspiruje do rozwoju i wzmacnia kobiety na głęboko osobistym poziomie. Przyłączenie się do globalnej społeczności Konsultantek stwarza możliwości prowadzenia własnego cyfrowego biznesu, budowania osobistych relacji i reprezentowania piękna na swój sposób i bycia częścią ruchu tworzącego lepszy świat dla kobiet.

Dowiedz się jak dołączyć do społeczności Avon: https://www.avon.pl/dolacz-do-klubu  

 

[1] https://www.avon.pl/wsparcie-kobiet

Tagi: avon
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ